Roadburn 2012

Ja, jag hade egentligen tänkt att göra en ordentlig sammanfattning på festivalen. Men det går liksom inte riktigt. Jag har inte ens lyckats landa ordentligt än och nu har jag varit hemma en vecka.
Magin på Roadburn stannar tyvärr på Roadburn. Jag har försökt att hitta nån fet video på Youtube som någorlunda kan visa nån liveakt, men det är liksom inte en tiondel så bra på video. Och den där obeskrivliga tyngden i livedoom, när man känner basen vibrera i hela kroppen saknas.

Summeringsvis kan jag säga att det var en helt bisarr musikupplevelse. Jag blev så bortskämd med grymma framträdanden att jag började rata band som jag i vanliga fall skulle älskat, till att vara medelmåttiga när man jämförde med det som var ännu bättre. En vän sa att han inte behövde åka på fler festivaler i sommar för inget skulle ändå gå upp mot Roadburn, och det är verkligen sant. Det blir nog inte bättre än så här.

Bästa spelningarna? Hmpf. Ja... Sleep, Conan, YOB, Bongripper, OM, Black Cobra, Church of Misery, Hexvessel, Disembowelment, Lord Vicar... ja jag kan fortsätta på listan men detta var nog det som gjorde störst intryck på mig.

Sämst? Jag är hemskt ledsen att säga det men Witch var något av en besvikelse. De slaktar sina egna låtar. Jag är lite glad att de krockade med Conan så att jag inte såg slutet och Seer, då hade jag förmodligen inte uppskattat den längre.

Kolla in videorepotagen och youtubesök på Roadbrn 2012 så hittar ni massor av smaskens.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0