Shooeezzz.



Eh, jag gick lite bananas inne på Skopunkten i förrgår. Precis innan löning, kontot börjar kännas lite tunnt. Jag har gömt dom i garderoben, man vill ju inte dö sambodöden! "Nej jag har inte handlat nåt, har ingen aning om var de sista pengarna har tagit vägen"...
Men jag menar, får men 3 par skor för 200:- så känns det ju ganska taget. Två konstiga saker med hela skohistorien dock.

1. Jag köper 3 par bruksskor som är bekväma som jag kan ha på jobbet...wtf? Vad hände med enbart otympliga höga klackar som jag använder en gång på en utekväll och inser att de är på tok för obekväma för att göra annat än titta på?

2. Igår morse när jag skulle inviga ett av paren så inser jag att de knappt går på foten. Samma sak hände med de andra två paren, de passar helt enkelt inte. Jag hade bara provat med nylonstrumpor inne i affären så det var väl kanske inte så konstigt. Jag tar med mig påsen med skorna tillbaks till jobbet med planen att kila in och byta dem på rasten. Men för säkerhets skull tänker jag att jag provar igen, min kollega sa att de töjer sig ganska mycket. Helt plötsligt sitter de perfekt? Alla tre paren!

Sammanfattning av hela den här grejen: Bekväma skor och svullna fötter- jag är nog vuxen.


Iiiih, nu gick det inte att ladda upp bilder på mina..."snyggisar". Men äh, det var ändå inga intressanta skor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0