Att tillåta jobbet att ta över livet.



När jag dricker mitt morgonkaffe så brukar jag göra det framför datorn. Jag kollar nyheterna och kollar de bloggar jag följer på Bloglovin.
Idag blev jag lite ledsen när jag läste ett inlägg från en ung, söt tjej som borde ha så mycket att göra att hon inte hinner med. Inlägget handlade om att det skulle bli en tråkig fredag för att hon är ledig idag.
För mig är det grekiska. Har inte folk intressen? Är jobbet det enda man lever för? 

Jag kan verkligen respektera de som lever sitt drömyrke. Om man studerat länge eller jobbat hårt för att uppnå ett karriärsmål som man sedan vill (och måste) underhålla. Det är en annan sak, för då är jobbet ett intresse. Men att sitta i kassa/ reception eller ha annat random slavjobb för ett stort företag och sedan mena att det är det roligaste man kan göra en fredag.. det gör mig lite mörkrädd.

Jag är ingen psykologisk expert på något som helst sätt men om man värderar sin tillvaro på det sättet så skulle jag vilja säga: skaffa ett liv. Innan det är för sent.

Har jag fel? Ska man leva för sitt jobb?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0