The Pilo family circus.



Nu har jag precis lagt ifrån mig en av de bästa böckerna jag har läst på länge. Will Elliotts The Pilo family circus. Det här är så underbart vrickat och fångande att jag har inte kunnat släppa boken utan läste den i ett nafs. Tvärr, för nu är den ju slut.

Den handlar om Jamie som av en slump (?) stöter på ett gäng clowner som visar sig komma från cirkusen gud glömde, cirkus Pilo. Då Jamie råkar få med sig nånting som tillhör clownerna så tvingas han, efter att de slagit sönder hans hem, att göra en audition. Hur det går och vad som händer tänker jag inte berätta. Jag tillhör den sorten som tycker att baksidetexten på böckerna ofta berättar för mycket om händelseförloppet så jag rekomenderar helt enkelt er som gillar lite vrickade saker att läsa denna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0