Andreas Roman- Mörkrädd


Jag läste nyss klart Andreas Roman sjunde bok Mörkrädd.

Boken handlar om David. Han har en sjuklig rädsla för mörker som sitter kvar sedan barndomen. Varje natt kämpar han emd att försöka stänga ute det som vill ta över honom- rädslan. Han spelar singstar, sätter radion på högsta volym, zappar på TV:n och köper kvinnosällskap- allt för att sippa vara ensam i mörkret.

Men en dag inser han att detta inte håller längre, han kan inte hantera sin vardag och han kan inte längre luta sig mot sina föräldrar, han måste ta tag i problemet. Efter ett tips så säker han upp en terapeut och börjar en behandling. Det sutliga steget är att han ensam ska tillbringa nätterna i en stuga mitt ute i de norrländska skogarna tills han känner att han har besegrat sin demon.

Men när mörkret slår på så finns det något där ute.. något som vill in.



Boken ska tydligen bli film såg jag nu när jag kollade runt lite, spännande! Jag tror att den gör sig bra som spelfilm. Som bok var den lättläst, underhållande och ganska otäck (vilket såklart är tanken). Jag satt som på nålar under Davids nätter och Roman kan helt klart fånga ett spänningsögonblick och dra ut på det i flera sidor utan att det tappar i spänningsnivå.

Rekomenderas! Man läser den på en kväll och det är helt klart bättre underhållning än att uggla framför dumburken ;)

Betyg: 4 av 5



Kommentarer
Postat av: Loova

sv;, jo det ger bra stöd, om man prövar en korsett med plast skenor så är det bra mycket med stöd men så klart är en med stålskenor mera. Men att sy en korsett är ganska svårt framtill,men det ger ändå mycket stöd =)

2010-05-11 @ 15:26:05
URL: http://livetmedloova.blogg.se/
Postat av: D A N I E L A ♥

- visst var den:)

2010-05-11 @ 17:24:47
URL: http://danielas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0